Spring til indhold

Indblik i skolen

Her kan du læse lidt om, hvad der sker på Tølløse Skole
Besøg fra Hærens Løjtnantuddannelse

9. årgang havde den 18. december besøg af tre soldater fra Hærens Løjtnantsuddannelse. De fik undervisning i militærets tre værns mange uddannelser og et indblik i værnepligt/værneret for drenge og piger.

Kæphestene indtager skolen

Det startede med et par kæpheste - et par søde piger, der red rundt frikvarter efter frikvarter - hver eneste dag. Flere heste sluttede sig til flokken, og snart var der mange. Nu har vi vores egen springbane, der bliver benyttet sommer og vinter.

Skolefodbolden er skudt i gang

Onsdag den 4. oktober skulle 2. runde af dette års turnering i skolefodbold spilles. I år er det drengene, der stiller med et hold. Denne runde var Tølløse Skole på hjemmebane, og kampene blev afviklet på kunstbanen og ved siden af på opvisningsbanen.

Og der var fest i Tølløsia

I fire uger har SFO'en været tryllet om til Kongeriget Tølløsia, hvor borgerne, store som små, hver dag har levet, handlet, kæmpet og arbejdet for guldstykker og ære. De har mødt nye udfordringer, som de har overvundet - og nu er det festdag. Men ak! Kongekronen er stadig låst inde i kisten og nøglen er væk...

Velkommen til Tølløsia

I disse uger er SFO’en forvandlet til Kongeriget Tølløsia. Der skal være fest i Tølløsia den 19. maj, og de store forberedelser er i gang.

Science House

En renovering og ombygning af den gamle SFO 2 skal huse det nye Science House på Tølløse Skole. Lokalerne skal bruges til de naturfaglige fag, såsom fysik, natur/teknik, kemi og biologi. Der indrettes et laboratorium og et formidlingsområde, så der er gode rammer for både forsøg og fremvisninger.

Fraværsrobotter på Tølløse Skole

Sådan ser de nye fraværsrobotter ud, som Tølløse Skole er udvalgt til at afprøve i undervisningen. De skal være med til at nå de elever, der er kommet langt væk fra klasselokalet - både for at højne den sociale trivsel og mindske afstanden mellem elev og skolekammerater.

Feedback

Sidst opdateret